foto z inscenace

Michal Skočovský, Barbora Jandová

Tak šel čas jihlavskou ulicí

979. premiéra: 5. října 2019

   

režie Michal Skočovský

dramaturgie Barbora Jandová

scéna Dorota Volfová j. h.

kostýmy Lucie Šperlová j. h.

hudba Ondřej Mikula

asistent režie Jakub Vrága j. h.

představení řídí Gabriela Schottnerová

napovídá Ivana Kučerová

   

Velká scéna

osoby a obsazení

Režisér - Marián Chalány j. h.

Žena/Matka (Irma) - Alexandra Palatínusová

Muž/Otec (Klaus) - Ondřej Šípek

Dcera Anna - Svetlana Hruškociová

Doktor Goldman, Kostelník od Matky Boží - Josef Kundera

Bratr muže/Franz, Farář - Richard Vokůrka

Dědeček - Zdeněk Dryšl j. h.

Babička - Taťána Schottnerová j. h.

Žena „ta nová“, Jana - Šárka Čermáková

Muž „ten nový“, Muž StB - Lukáš Matěj

Muž/Evžen Plocek - Jakub Škrdla

Dělník A. na staveništi jihlavského Prioru - Petr Soumar

Dělnice B. - Lucie Sobotková

Heinrich, 65 let - Milan Šindelář j. h.

„Historie nejsou jen data, místa a války. Jsou to především lidé, kteří zaplňují volný prostor mezi nimi.“

Judi Picoult (americká spisovatelka a vypravěčka)

Osudy jedné ulice, jednoho domu, jedné rodiny na pozadí dramatických dějinných událostí. Skryté příběhy měst s nelehkou historií, kde vedle sebe žili Němci, Češi, Židé. Přetržená kontinuita. Přetrhané vztahy. Na co a koho navazujeme? Ohlédnutí, zamyšlení, vyrovnání, mapování - v 80. výroční sezóně Horáckého divadla se chceme ohlédnout za uplynulými osmi dekádami, které ovlivnily nejen naše divadlo, toto město, ale celý národ.

režie Michal Skočovský (*1984)
Kromě divadelní režie na JAMU vystudoval také grafickoua prostorovou komunikaci na University of the Arts v Londýně. Mezi jeho divadelní úspěchy patří například inscenace Misantrop podle Moliéra, která byla na festivalu francouzského divadla nominována na cenu Grenouille nebo inscenace Kopanec (Der Kick), za kterou byl nominovaný na Cenu divadelní kritiky v kategorii talent roku. Jako režisér spolupracoval s řadou českých i slovenských divadel (Slovácké divadlo v Uherském Hradišti – Za ploty, Bílá velryba, Divadlo Petra Bezruče – Miláček, Arénav Bratislavě – Dubček...). Od května 2018 je uměleckým šéfem HDJ, kde režíroval libreto Alžběty Michalové o básníkovi Janu Zahradníčkovi Jediný život.

VRÁTIT SE ZPĚT