logo

ŠUMAŘ NA STŘEŠE - CHOREOGRAFIE

11. 12. 2013

foto 01

O taneční čísla v muzikálu se postaráchoreografka Alena Pešková, která je šéfkou baletu Divadla F. X. Šaldy v Liberci.

foto 02

Hlasová indispozice Vladimíry Čapkové a pohybová a zdravotní indispozice Terezy Otavové zapříčinila pěvecké vytížení Marty Dřímal Ondráčkové. Aby choreografka Alena Pešková tedy věděla, které z hereček v danou chvíli zpívá (neboť zpívá jen Marta), měly herečky za úkol při své pěvecké a taneční frázi hlásit si. V tuto chvíli je patrné, že tančí a zpívají všechny tři.

foto 03

Trochu vyplašení hostující herečka Viktorie Hásková. Snadno se v notách orientující dirigent Lubomír Šrubař. Nad všemi v danou chvílí vévodící režisérka Kateřina Dušková.

foto 04

Co se děje, když se na jevišti právě nic neděje? Otázka, na kterou lze s těží odpovědět. Neboť, co se právě děje herečce Vladimíře Čapkové, když se na jevišti nic neděje, lze jen odhadovat.

foto 05

Fotografie pořízená ve stylu "Paparazzi", nebo chcete-li ve stylu "Voyer", hezky nenápadně, mezi sedadly hlediště. Tolik příběhů v jednom okamžiku...

foto 06

Toužebně očekávaný moment v životě herce; chvíle, kterou každý ve skrytu duše Josefu Kunderovi v tuto chvíli závidí... Je to okamžik, kdy má herec jeviště jen sám pro sebe...
"...kdybych já byl Rothschild..."

foto 07

Je hercům zakázáno přemýšlet nad tím, co si v danou chvíli myslí režisér či choreograf, když herec na jevišti vytváří svou roli.
režisérka Kateřina Dušková a choreografka Alena Pešková

foto 08

Ačkoli to může vypadat jako terapeutická skupina v nějakém ústavu, věřte, že jde o tvorbu choreografie. Skupina židovských obyvatel městečka Anatěvka.

foto 09

Tato fotografie už lépe vystihuje choreografii tance židů v hostinci, když Tovje (Josef Kundera) zaslíbí svou dceru Cajtl Marta Dřímal Ondráčková) řezníku Lajzrovi (Petr Soumar).

foto 10

A kromě židovského obyvatelstva Anatěvky jsou zde také ruští vojáci. Vlaďka Čapková, asistentka choreograf supluje v tuto chvíli jednoho z nepřítomných externistů. Zdeněk Stejskal, který na první pohled konvertoval z židovské obce, je jako druhý externista. To proto, aby bylo možné postavit choreografii.

VRÁTIT SE ZPĚT